Архимандрит Иона Киевский
(в схиме Петр)

Память: 9/22 января - преставление. Неделя по Воздвижении - обретение и перенесение мощей. 22 октября/4 ноября - прославление


| ЖИТИЕ


Старец Иона Киевский

Архмандрит Иона Киевский

     В 1802 году в семье Павла и Пелагеи Мирошниченко родился сын, его назвали Иоанном. Родители Иоанна происходили из мещан посада Крюкова Полтавской губернии Кременчугского уезда. Семья Мирошниченко жила в бедности, и родители Иоанна не могли дать ему хорошего образования. Единственным, чему он научился, было чтение. Как большинство других детей его сословия, учился читать он по Часослову и Псалтири. От природы он был одарен Господом высокими и богатыми умственными дарованиями и твердою памятью. С детства он любил чтение книг, особенно религиозно-нравственных, и читал очень много.
     Будучи с малых лет весьма набожным, Иоанн Мирошниченко очень часто посещал монастыри и первоначально поселился в качестве послушника у старца Серафима, известного всей России подвижника ХIХ века, жившего в Саровской пустыни Тамбовской епархии. Послушник Иоанн прожил на послушании у Старца восемь лет. За это время он научился творению умной молитвы. Тогда и было положено основание его духовной жизни. Не случайным был тот факт, что святой Серафим послал его к ученикам Паисия Величковского. Преподобный Серафим благословил Иоанну идти в Брянскую Белобережскую пустынь, куда, согласно воле старца, он поступил послушником в 1836 году. Через семь лет, в 1843 году, Иоанн Мирошниченко принял монашество с именем Ионы и в 1845 году был рукоположен в сан иеродиакона.
     Проводя жизнь в обители в суровых подвигах поста и воздержания, в постоянной молитве и богомыслии, Иона развил в себе высокую степень самоуглубления и самовникания, тщательно следил за своею внутреннею жизнью и духовным развитием. Тут же он удостоился особого видения, повлиявшего на его дальнейшую жизнь, которое он понял как веление Промысла взять на себя дело устройства на берегах Днепра нового монастыря. Он решил уйти в Киев.
     В 1851 году отца Иону встретил Киевский митрополит Филарет, по его воле и желанию в августе того же года иеродиакон Иона был переведен в Киевский Никольский монастырь. Затем в 1858 году он был рукоположен в сан иеромонаха, и через два года, в 1860 году, переведен в число братий Киево-Выдубецкого монастыря, расположенного на одной из весьма живописных окраин Киева, на так называемом Зверинце. Уже в это время иеромонах Иона выделялся своей духовной опытностью и благочестивой жизнью, и многие киевляне искали случая получить совет и наставление у отца Ионы, быть его духовными чадами.
     Среди многочисленных духовных дщерей о. Ионы была и супруга тогдашнего киевского генерал-губернатора княгиня Васильчикова, весьма уважаемая отцом Ионой, много содействовавшая и помогавшая ему, особенно в построении Троицкой обители. В 1867 году построена была деревянная церковь во имя Святой Троицы, которая в 1871 году заменена обширным и великолепным каменным храмом. Княгиня Васильчикова пожертвовала от себя монастырю дачу в 55 десятин земли близ Киева. С этого же времени новый монастырь постепенно становится крупным собственником земли: частью — путем пожертвований, частью — путем покупки, где монахами ведется образцовое сельское хозяйство. В августе 1872 года о. Иона возведен в сан игумена. Указом Священного Синода от 17 января 1886 года о. Иона назначен настоятелем Киево-Межигорского Спасо-Преображенского монастыря с возведением в сан архимандрита. Резолюцией Киевского митрополита Иоаникия от 9 декабря 1899 года отец Иона по старости и болезни был уволен от управления Свято-Троицким монастырем и оставлен лишь настоятелем его.
Старец Иона Киевский (в схиме Петр)

Архмандрит Иона Киевский (в схиме Петр)

     Несмотря на свой преклонный — свыше 100 лет — возраст, о. Иона почти до последних дней своей земной жизни сохранил бодрость духа и проявлял присущую ему энергию, всецело направленную на дело благоустройства Свято-Троицкой обители. Последние два года свой жизни он страдал неизлечимой и тяжкой болезнью, от которой и слег в постель после 1901 года.
     Несмотря на полный упадок физических сил, он почти до самой смерти принимал народ и оставил всем его знавшим высокий урок духовного бодрствования, самоотверженного труда во славу Божию. Глубокий старец, великий деятель архимандрит Иона, в схиме Петр, мирно почил о Господе 9 (22 по новому стилю) января 1902 года.
     Жизнь и дела старца Ионы, прожившего свыше ста лет, высоко поучительны и наглядно свидетельствуют, как много может достичь при энергии, самоотверженной деятельности и любви к делу человек. Послушайте, дети, наказания отча, и внемлите разумети помышление. Дар бо благий дарую вам: моего закона не оставляйте (Притч. 4, 1-2). Так звучит завет старца. Со всей России к о. Ионе ехали люди, чтобы услышать его совет и получить благословение. Основанная им Свято-Троицкая обитель навсегда стала пристанью спасения, где царит дух смирения и послушания, дух искреннего братолюбия и всецелой преданности воле Божией.


Ионинский монастырь    Свято-Троицкий Ионинский монастырь


| Акафист Преподобному Ионе Киевскому

Кондак 1
Избранный угодниче Христов и Чудотворче, преподобие отче Ионо, возсиявый мирови, яко звезда богосветлая, жития твоего добротою и множеством чудотворений, восхваляем тя любовию в песнех духовных: ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свободи, да зовем ти: Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Икос 1
Ангельский нрав имел еси, отче преподобие, и яко безплотный, непорочно житие совершил еси на земли, дивный образ совершенства духовнаго нам оставив, да подражаем добродетелем твоим, и зовем ти сице:
Радуйся, цвете благоуханный добраго воспитания;
Радуйся, сосуде Божественнаго избрания;
Радуйся, яко любезная и красная мира сего презрел еси;
Радуйся, яко Небесных и нетленных, желанием вожделел еси;
Радуйся, волею твердою воли своея отрекийся;
Радуйся, отсечением страстей угодивый Богу и спасыйся;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 2
Видя Господь душу твою, яко ниву благовозделанную к плодоносию духовному, от юности к исканию единаго на потребу направи твой помысл, преподобие, темже любве ради Христовы, родителей твоих и дом отеческий оставил еси, и всякаго пристрастия суетнаго свободився, притекл еси в пустынь Саровскую под криле Серафима преподоб-наго, на подвиги иноческия, зовый спасающему тя Богу: Аллилуйя.

Икос 2
Разумом богопросвещенным постигл еси суету мира сего и непостоянство, в нем же радость сменяется скорбию, благополучие наветуется нечаянными бедами. Темже вечных нетленных благ возжелел еси, отче преподобие, и сия взыскати потщался еси отречением мирских благ, и вольною нищетою, подвигая нас звати тебе:
Радуйся, тесный путь спасения от юности возлюбивый;
Радуйся, ярем Господень на выю свою возложивый;
Радуйся, священными обеты волю свою связавый;
Радуйся, себе и весь живот свой Господеви предавый;
Радуйся, коемуждо во благо усердный служителю;
Радуйся, болящих и немощных успокоителю;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 3
Силою Всевышняго осененный и укрепляемый, в иночес-тем пострижении власов главы твоея все плотское мудрование отложил еси, преподобие, и яко воин благоискусный, одежду иноческую в броню спасения стяжав и непобедимым оружием Креста Христова вооружився, крепко ратовал еси противу врага невидимаго диавола, смирением глубоким побеждая его вознесенную гордыню, и выну вопия ко Господу: Аллилуйя.

Икос 3
Имея слез источник изобильный, угодниче. Божий, и умиления велию благодать, хлеб твой слезами орошал еси, и питие плачем растворял, от преизбытка желания божест-веннаго и любве ко Господу. Темже и мы ублажаем тя звании сими:
Радуйся, помыслы плотския силою молитвы прогоняяй;
Радуйся, сомнящихся в вере словом Божиим утверждали;
Радуйся, лишении телесными многа блага духовная собравый;
Радуйся, нищетою дарования небесная стяжавый;
Радуйся, молчания изрядный хранителю;
Радуйся, строгий уставов иноческих блюстителю;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 4
Буря искушений и устремлений диавольских не возможе поколебати храмины твоея душевныя, преподобие отче, основана бо бе на твердом камени веры во Христа, и хранима трезвением и молитвами непрестанными, ими же выну противоборствовал еси врагу спасения человеческаго и непреткновенно восходил еси по стезям добродетелей к совершенству духовному в меру возраста Христова, воспевая Богу: Аллилуйя.

Икос 4
Слышаша, преподобие отче Ионо, ближний и дальний ангелоподобное твое житие, и благодати чудес струю выну текущую, яко молитвою твоею прокаженнии очищаются, слепые прозирают, хромии ходят и разнообразных недуг с верою притекающий, аще и иноверцы есть, здравие улучшают, сих избавльшеся вопияху к тебе таковая:
Радуйся, болящим, яко братии Христовой, служителю;
Радуйся, высоких подвигов жития христианскаго ревнителю;
Радуйся, новоначальных искусный руководителю;
Радуйся, неизменное правило поста и смирения;
Радуйся, умирающия возставляяй на покаяние;
Радуйся, всем внушаяй Жизни Вечныя взыскание;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 5
Боготечная пресветлая звезда явился еси, преподобие отче наш Ионо, небо церковное украшаяй и всех блудящих по морю страстнаго жития сего данною тебе от Солнца Правды Христа Иисуса, истиннаго Бога, благодатию оза-ряяй, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняли, наставлявши всех к тебе с верою притекающих на путь спасенный, к вечному Небесному Отечествию ведущий, поющих Богу: Аллилуйя.

Икос 5
Видевше ангельстии чинове равноангельное житие твое отче богоблаженне, смирения твоего глубину, молитвы неотступность, воздержания твердость и велию ревность духа твоего о чистоте, удивишася и прославиша Человеколюбца Бога, укрепляющаго немощное естество человеческое. Мы же ублажаем тя и зовем:
Радуйся, мирским наставниче жизни богоугодныя;
Радуйся, основателю обители благоплодныя;
Радуйся, яко благая начинания твоя Христос благослови;
Радуйся, яко сотрудника тебе в лице державнаго яви;
Радуйся, общее житие монашествующих основавши;
Радуйся, тем всеоружие благочестия им подавый;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 6
Проповедует мир весь православный тебе, преподобие отче наш Ионо, демонов прогонителя, болезней исцелителя и иных многих чудес совершителя. Мы же, Бога о тебе прославляюще, вопием Ему: Аллилуйя.

Икос 6
Возсиял еси на горах Зверинецких богосветлое светило, и на спасения стезю наставил еси многи души человеческия: яви бо тя Христос наставника и учителя иноком пустынно любивым, иже стекахуся к тебе, яко овцы" к пастырю, могущу упасти их на пажити живоносней. Темже, яко сотворившаго и научившаго, чествуем тя сими похвальными словесы:
Радуйся, общими труды праздных помыслов шатания упразднивый;
Радуйся, теми, яко бронею страстей разжженныя стрелы отразивый;
Радуйся, вселивый во обители дух общаго воздержания;
Радуйся, потребивый в ней плевелы любостяжания;
Радуйся, бодрствованию духовному многи иноки научивый;
Радуйся, до конца жития первый в труждающихся бывый;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 7
Хотя Человеколюбец Господь прославити место сие, яко виноград подвигов твоих, отче, посла Пресвятую Владычицу нашу Богородицу благовестити тебе, яко будет в стольном граде Киеве обитель иноком во спасение, украшенная храмом во имя Святыя Троицы. Ты же явлением Пречистыя просвещен, с радостным трепетом внимал еси благовестию небесному, зовый во смирении духа Владыце Ангелов и человеков: Аллилуйя.

Икос 7
Новое знамение благоволения Божия даровася тебе, преподобие, егда безмолвствующу ти в Выдубицком монастыре, в нощи свет велий облиста ведомую ти келлию, и Сама Пречистая с сонмом Святых предста пред тобою, мир тебе даруя и повелевая, да устроиши тамо обитель иноческую, и в ней храм во имя Святыя Троицы. Дивяся убо сему пречудному Богоматернему явлению, зовем ти:
Радуйся, мудре предначертавый обитель нову;
Радуйся, поревновавый нищетолюбному житию Христову;
Радуйся, святыя храмы во обители создавши;
Радуйся, мног собор монашествующих собравши;
Радуйся, яко труд твой Свыше благословися;
Радуйся, яко святое желание сердца твоего совершися;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 8
Страннолепно явися ти на воздусе Матерь Божия со апостолы и мученики и преподобными и прочими святыми, указуяй место, на немже храм во имя Живоначальныя Троицы и обитель нову имел еси воздвигнути на горе Зверинецтей, преподобие отче, егоже Божиим поспешением совершив и освятив, со ученики твоими немолчныя хвалы возсылал еси в нем Господеви, зовый: Аллилуйя.

Икос 8
Весь еси любовь неоскудевающая и подвига зерцало нетускнеющее был еси, преподобие Ионо. Видяще же ревностное по Бозе и жестокое житие твое и братии, непрестанно в трудех и пощении подвизающихся и ходящих в рубищных и худых одеждах, нецыи от инок и всякаго чина мирских людей и князей людских не точию сих не отвращахуся, но паче ревностию духовною горяще и во обители купно с ними подвизатися желающе, приношаху ту имения своя на пользу общую; темже здателю тоя возглашаем тако:
Радуйся, яко во обители твоей мнози души своя спасоша;
Радуйся, яко из нея пастыреначальницы изыдоша;
Радуйся, благочестивых отрадо и утешение;
Радуйся, колеблющихся в вере твердое ограждение;
Радуйся, отчаявающихся утверждали во уповании;
Радуйся, просветивши многих Святыми писании;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 9
Всякое естество ангельское и подвижников множество удивишася смирению и человеколюбию твоему, отче наш Ионо, егда, архимандритства Межигорскаго послушание вос-прияв, Феодосию игумену Печерскому, яко житий общих на Руси учредителю уподобился еси. И о братии святыя обители сея, яко о чадех Божиих, попечение не оставивый, Богу, любящему всякое Свое создание, о тех взывал еси: Господи, поели Духа Святаго Твоего и утеши скорбныя души рабов -Твоих сих. Тако бо во всяком послушании смиренномудрия красоту показуя, непрестанно взывал еси Богу: Аллилуйя.

Икос 9
Витийство человеческое не довлеет изрещи обилие радости духовныя, еюже преисполнялся еси, отче богоносне, егда во время молитвы твоея нощныя, являшеся ти Пресвятая Богородица с ликами чинов подвижнических, и обетовании непреложными душу твою возвесели, яко присная Заступница обители твоея будет, снабдевающи и покрывающи ю по вся дни. Темже и мы сия радостная тебе приносим глаголы:
Радуйся, шествовавый путем трудным и тесным;
Радуйся, возводяй других к Обителем Небесным;
Радуйся, надеждо светлая в нужде и обстоянии сущих;
Радуйся, покровителю сирых и крова неимущих;
Радуйся, гладом погибающих питателю;
Радуйся, желаемых благ пришедшим к тебе подателю;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 10
Спасти хотя души ученик твоих, отечески назидал еси их, богомудре, оваго действенным словом, оваго примером жития твоего, с любовию обличая и увещавая их пре-успевати во благочестии и чистоте: наипаче же пред кончиною твоею, вся ко спасению душевному благопотреб-ная заповедал еси им" и научил еси их в молитвах бодр-ствовати и немолчно пети Богу: Аллилуйя.

Икос 10
Стена заступления быша молитвы твоя, Чудотворче свя-тый, всем с верою к тебе притекающим во всякой скорби, ибо чистоты ради твоея сердечныя, сила духовная от Бога тебе даровася болящих исцеляти, бедствующим помогати, будущая прорицати, яко славити ближним и дальним величия Божия, в тебе явленная, и звати тебе сице:
Радуйся, милости источниче неистощимый;
Радуйся, скорбящих утешителю незримый;
Радуйся, последняя твоя взаим Богови давый;
Радуйся, добрым рачением и расточением сущих богатая собравый;
Радуйся, досточудный образе терпения;
Радуйся, наставниче нелестнаго благоговения;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 11
Пение всеумиленное принесл еси Пресвятей Троице во время кончины твоея, преподобие, и молитве сущей на устех твоих, предал еси святую душу твою в руце Живаго Бога, Егоже от юности возлюбил еси, и емуже до старости маститыя работал еси нелицемерно, темже со упованием благим радостно прешел еси к обителем небесным, со Ангельскими лики пети Триипостасному Богу: Аллилуйя.

Икос 11
Мирную кончину твою видевше твои ученицы, великий угодниче Божий, скорбь разлучения с тобою утешением благодатным раствориша, в уповании всесильнаго предста-тельства твоего горе у престола Божия, идеже слышиши с любовию тебе зовущих:
Радуйся, благопотребне во отечествии твоем возсиявый;
Радуйся, веру в делех жития твоего показавый;
Радуйся, разумных и препростых благоискусный учителю;
Радуйся, чистоты душевныя и телесныя усердный хранителю;
Радуйся, внутреннею Креста Христова красотою восхищенный;
Радуйся, силою свыше на труд Крестоношения облеченный;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 12
Благодати причастна явися священная рака, тобою самим сооруженная, содержащая многоцелебныя мощи твоя, Чудотворче святый, ихже по летех мнозих яви Господь во склепе церковнем нетленными, и паки по надруганию' безбожник сокрыв, и паки яви в недрех земли невредимы, исцеления неоскудно источающия, и всяк недуг врачующия силою Бога, дивнаго во святых Своих, дивно же прославльшаго тя на небееи и на земли, Емуже воспеваем: Аллилуйя.

Икос 12
Поюще радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославлыпему тя в земли Русстей чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя, преподобие отче наш Ионо, буди ходатай к Нему, и молитвенник присный о нас, зовущих ти:
Радуйся, стрелами вражиих навет неуязвимый;
Радуйся, спасаемых вождю непобедимый;
Радуйся, и по отшествии обитель твою соблюдали;
Радуйся, молящимся благопотребная подаваяй;
Радуйся, от Господа венец правды восприявый;
Радуйся, славою чудотворений просиявый;
Радуйся, преподобие отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 13
О великий и преславный чудотворче, преподобие отче наш Ионо! Милостиво прияв сие малое моление наше, молитвами твоими сохрани нас от недугов душевных и телесных в жизни сей, и от грядущих мучений вечных избави, и сподоби нас вкупе с тобою во Царствии Небеснем выну пети Богу: Аллилуйя. Сей кондак глаголи трижды.
(Посем икос 1 и кондак 1)


| ЗАГЛАВИЕ | + | ИСТОРИЯ | + | СВЯТЫНИ | + | ФОТО-ГАЛЕРЕЯ | + | БИБЛИОТЕКА | + | ИКОНЫ |
Hosted by uCoz